Coraz więcej osób ma świadomość konsekwencji wynikających z niezdrowego trybu życia. Co oczywiste, ma to ogromny wpływ na metamorfozy. Społeczeństwo sięga po zdrowsze rozwiązania i wprowadza zmiany, które pozwalają poprawić zdrowie, urodę i samopoczucie.

W dzisiejszej publikacji przygotowaliśmy zestawienie pięciu absolutnie kluczowych zasad zdrowego trybu życia. Jeśli chcesz zdrowo żyć – oto musisz zadbać w pierwszej kolejności.

Podstawowe zasady zdrowego trybu życia

Pierwszą zmiana dotyczy odżywiania. Dieta tudzież jadłospis, musi być: zdrowa, zbilansowana i pełnowartościowa. Musimy ją oprzeć tylko i wyłącznie na produktach najwyższej jakości – niemodyfikowanych, naturalnych. To spore wyzwanie, biorąc pod uwagę, że na półkach w sklepach coraz trudniej o taką żywność.

Bilans wartości odżywczych w diecie musi zostać precyzyjnie wyliczony na podstawie wskaźnika CPM (całkowita przemiana materii). Co ważne, jeśli chcemy schudnąć, możemy obniżyć bilans o maksymalnie 15% wartości. Zbyt radyklane cięcie kalorii nie jest zalecane.

W kontekście odżywiania należy także wspomnieć o konieczności wprowadzenia stałych pór posiłków. Wszak, regularność to jeden z kluczowych aspektów zdrowej diety. Zaleca się jeść 4-5 posiłków dziennie, zawsze o tych samych porach.

Druga zmiana dotyczy aktywności fizycznej. Wszelkie dostępne raporty sugerują, że coraz więcej osób prowadzi tzw. siedzący tryb życia, co jest przyczyną nie tylko nadwagi i otyłości, ale także wielu chorób (m.in. związanych z krążeniem).

Poprzez termin aktywności fizycznej rozumiemy nie tylko codzienny trening, ale także wszystkie czynności, które zmuszają nasz układ ruchowy do pracy. Dlatego też, doskonałym pomysłem jest np. zmiana środku transportu (rezygnacja z jazdy samochodem), rozciąganie (stretching) w przerwach od pracy itp.

Idąc dalej, chcąc prawidłowo zadbać o aktywność fizyczną musimy wiedzieć, że jej intensywność zależna jest od celu. Jeśli chcemy schudnąć, powinna oscylować w granicach 70% max HR. W przypadku chęci poprawy motoryki – 80% max HR. Jeśli zaś chcemy budować siłę, wyznacznikiem nie powinno być tętno maksymalne, a siła mięśni.

Trzecia zmiana dotyczu snu. Jak pokazują najnowsze badania nawet 40% Polaków narzeka na jakość swojego snu. Jesteśmy krajem, który się nie wysypia. Spowodowane jest to wieloma różnymi czynnikami.

Aby zdrowo spać, powinniśmy nie tylko zadbać o to by sen był regularny (stałe pory wstawania i zasypiania), ale także dostatecznie długi (długość snu uwarunkowana jest przez wiek oraz rodzaj podejmowanej aktywności fizycznej w ciągu dnia).

Jakość naszego snu zależna jest także od takich czynników jak: wygodny materac i poduszka; dystraktory (np. włączony telewizor), przygotowana sypialnia (wywietrzona, wychłodzona).

Czwarta zmiana dotyczy relaksu. Niestety, dla wielu Polaków „relaks” stał się obcym pojęciem. Nie mamy do niego głowy. Ciągła pogoń sprawia, że zapominamy o tej części regeneracji. A przecież relaks ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. To właśnie za sprawą odpoczynku psychicznego jesteśmy w stanie zneutralizować stres.

Formy relaksacyjnych jest sporo. Możesz zarówno uprawiać jogę, jak i czytać dobrą książkę. Wszystko zależy od Twoich preferencji. Istotne jest jednak to, aby relaksować się regularnie. Zaleca się co najmniej godzinę w ciągu dnia poświęcić na odprężenie.

Piąta zmiana dotyczy naszego podejścia do badań. Niestety, w wielu przypadkach defekty, przypadłości i choroby wykrywane są zbyt późno. Polacy niechętnie się badają. Jeśli już to robią, to wtedy, gdy choroba daje o sobie znak. To ogromny błąd. Wszak, już Hipokrates twierdził, że „łatwiej zapobiegać, niż leczyć”.

W związku z tym zalecamy cykliczną realizację podstawowych badań laboratoryjnych (krew, kał, mocz). Co więcej, Panie powinny regularnie badać piersi i macicę, Panowie zaś prostatę oraz sutki.

Reasumując, metamorfoza stylu życia opiera się na pięciu filarach: odżywianiu, aktywności, śnie, relaksie oraz badaniach. Warto jednak pamiętać o tym, aby wszelkie zmiany wprowadzać stopniowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *